God jul rädda barnen!

Istället för att ge bort julklappar har vi i år valt att skänka pengar till Rädda barnen, något som vi tror sprider betydligt mer julglädje än att ge bort presenter. Så med detta vill vi passa på att önska er alla en riktigt god jul och en önskan om en behaglig, trevlig och framför allt rolig julhelg.

Skänk pengar till rädda barnen.

Adtraction Visits blir Add Visits

Under åren har vi har ständigt utvecklat våra tjänster och produkter i nära samarbete med våra kunder med våra kunder. Vi har i dagsläget ett betydligt bredare tjänsteutbud inom Online-marknadsföring än när vi startade för 6 år sedan. För att fortsätta vår utveckling tar vi nu nästa steg och lanserar flera av våra tjänster internationellt. Primärt handlar vårt fokus om att stärka våra tjänster inom mobil närvaro där vi tillsammans med Google arbetar med tekniker som AMP/PWA.

Ett kvitto på att vi är på rätt väg inom mobil närvaro är att Google lyfte fram vårt Case om Monetti under Google på Partner Summit i New York den 28 september i år .
AMP Visits Google & Adtraction

Nytt namn och företagsprofil!

För att markera vår satsning och för att förtydliga vad vi erbjuder, byter vi namn till ADD M Visits. Men vi kommer fortfarande att kalla oss för Visits. Bolaget har samma ägare som vid starten 2012 och Adtraction Marketing AB är fortfarande en av våra huvudägare.

Ett led i vår nya strategi är att vi har låtit ta fram en ny logotyp.
Adtraction Visits byter namn till Add Visits

ADD Visits erbjuder Online-marknadsföring med fokus på att generera konverterande trafik från sök. Adtraction erbjuder affiliatemarknadsföring och har verksamhet på ett tiotal marknader i Europa. Namnändringen tydliggör både för våra kunder och för våra samarbetspartners vad Visits respektive Adtraction erbjuder.

Vi ser fram emot fortsatta affärer och nya samarbeten!

Vloggen är den nya bloggen!

LinkedinIman Aldebe

Den här månaden bjuder vi på en inspirerande intervju med designern och bloggerskan Iman Aldebe. Vi möts på Napolyon Bistro & Bar och sätter oss ner för sia om framtiden i sociala medier. 

Vi har tidigare skrivit om att Snapchat är i ropet och att det används flitigt av företag utomlands. I Sverige är Snapchat på frammarsch och man har som företag fortfarande möjligheten av vara bland de första ut. När vi var sociala på Facebook upptäckte vi att Iman använder sig av Snapchat för att visa hur det går till bakom kulisserna på hennes företag, Happy Turbans. Iman tog emot sina första beställningar redan i gymnasiet när hon var 16-17 år gammal. Modeintresset har funnits där sedan hon var sex år gammal och hon piffade upp hennes mamma och hennes mammas väninnor. Hon startade sitt företag för att hon tidigt såg en lucka i muslimskt mode och insåg att det inte fanns något modernt på marknaden för modeintresserade kvinnor.

“Jag fokuserar på att skapa nya marknader” säger Iman, som tillverkar sina produkter hållbart i så stor utsträckning som möjligt. Hon gillar att röra om i grytan och säger att det gör henne kreativ. Iman säger att hon strävar efter att ha balans mellan privatliv och jobb. Iman använder sig av ett antal sociala mediekanaler dagligen för att marknadsföra sitt företag, främst Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat och hennes egna blogg Iman Aldebe. På Facebook har hon dels en privat Facebook fanpage Iman Aldebe Facebook och dels en fanpage för Happy Turbans. Hennes privata Facebook fanpage speglar bloggen och ger insikt i hennes liv och företag.

11050148_10153299772769853_7078380371923352172_nAntonRenborg_Skiss_MG_6886E3Q2343Iman_AntonRenborg1

Iman har cirka 50 000 följare på sin Instagram och följer själv både stora och mindre konton för inspiration. “Fördelarna med att vara aktiv i sociala medier är att man får mer kontroll över sitt varumärke och att man kan släcka frågeställningar snabbt”, säger Iman. För att ha kontroll över vad som skrivs och för att alla sociala medier ska följa en röd tråd uppdaterar hon sina kanaler själv. Satsningen på sociala medier har gjort det möjligt för henne att bygga relationer på sina egna villkor. Genom att använda sig av Snapchat ger hon kunderna en inblick i processen och de kan ta del av produktionsutvecklingen.

Vidare säger hon att hennes blogg har haft den största effekten och bidragit med flest samarbetsmöjligheter. På bloggen har hon cirka 30 000 besök per dag och hennes blogg besöks av läsare, kunder, media och så vidare. Iman säger att folk hellre går in på hennes blogg än på hennes hemsida och att det är lättare att bilda sig en läsarkrets via bloggen.

Frågan om framtiden är näst på tur och det märks att Iman kommer att ha mycket att säga till om den! De nya plattformarna kommer att växa, som Snapchat, Pinterest och vloggliknande format, tror Iman. Som en aktiv bloggerska med en välbesökt blogg säger hon att vloggar bara kommer att öka i popularitet och delvis eller helt ersätta det traditionella bloggformatet. Även om bloggen för det mesta har fört med sig fördelar, har den också fört med sig några svårigheter och hinder. En svårighet med att vara en publik person är att man tar risken att ens idéer och koncept kan komma att efterliknas av andra. Iman säger att hon strävar efter att hålla sin blogg företagsmässig men att en del läsare efterfrågar en mer personlig kontakt, vilket man inte alltid känner sig bekväm med eller har tiden för att kunna ge. Om hon möter ett fan in real life kan mötet vara avgörande för hur relationen till läsaren blir framöver.

100957-4a5b4c85dde44ffda18bf208928513bfIMG_9593100957-f0daf06af42447f59de7f3fdfad354b0

Slutligen frågar vi Iman om hon kan dela med sig av sina bästa sociala medietips till våra läsare och det gör hon gladeligen. Första tipset hon delar med sig av, är att följa “trendiga” plattformar och använda sig av dem. Se till att vara först ut på dessa och använd dig även av internationella plattformar som inte har kommit till Sverige och den Skandinaviska marknaden än. Pinterest och Snapchat är två exempel på populära sociala mediekanaler som är populära i USA och genom att använda sig av dem kan man lättare nå ut till en internationell publik. Genom att vara synlig på flera sociala mediekanaler, breddar man sin målgrupp och når ut till fler.

Imans andra tips är att hålla sig à jour i internationella nyheter och vara uppdaterad i vad som händer i världen. Vi avslutar intervjun med att Iman visar oss Systrarna Lejonhjerta:s Instagram-konto. Systrarna har tack vore sitt artistiska koncept och sina innovativa bilder, hamnat på omslaget till Vogue. Iman säger att de har en unik prägel på sitt konto och att konceptet skiljer sig från det man vanligtvis får se på Instagram (vardagsinstagram, matkonton, träningskonton, modekonton). Att sticka ut och våga göra något annorlunda är ett tips som tål att upprepas. 

Vi tackar för den insiktsfulla tiden vi har fått spendera med Iman och ser fram emot att följa henne på hennes resa!

 

Visits önskar Gott Nytt År!

Vi hoppas ni haft en trevlig jul.

På Visits ser vi fram emot 2014 och önskar er alla Gott Nytt År. Vi vill också försöka bidra till att 2014 blir ett bra år för barn runt om i världen som lever under fattiga förhållanden och som saknar möjlighet till skola och utbildning. Därför valde vi istället för att köpa julklappar att skänka pengar till Rädda barnens utbildningsprojekt som ger barn som lever i fattigdom möjlighet till skolgång och utbildning.

Skänk rädda barnen

Med en önskan om ett riktigt Gott Nytt År!